Elämme ajassa, jossa humaani ihmisosaaminen ja perinteisesti luku- ja prosessiohjautunut liiketoimintaosaaminen yhdistyvät, ja jossa digitaalisen on tuettava paitsi tehokkuutta, myös inhimillisyyttä. Olemme risteyksessä, jossa ihmis- ja viestintäosaamista tarvitaan enemmän kuin koskaan ennen. Tästä megatrendistä Valoria ammentaa visionsa, palvelunsa ja tekonsa tuottaen ainutlaatuista arvoa asiakkailleen.  

Meidän missiomme on rakentaa sekä omaa että asiakkaidemme liiketoimintaa ihmislähtöisemmäksi ja sitä kautta vaikuttavammaksi ja tuloksellisemmaksi. Tulevaisuuden onnistujat osaavat kuunnella, osaavat ja haluavat ymmärtää kuulemansa ja jalostaa siitä paitsi sanoja, myös tekoja. Monessa kohdin tarvittavat sanat ja teot ovat hyvinkin erilaisia, kuin mihin on totuttu.

Uudenlaista arvoa ei tuoteta vanhoilla toimintatavoilla.

Lähtökohtamme on humanistinen ja yhteiskuntatieteellinen. Uskomme siihen, että tulevaisuudessa tuloksen tekemiseen tarvitaan ihmisten halua ja kykyä toimia yhdessä, yhteistä suuntaa kohti, yhteisiä arvoja noudattaen ja arvostuksen kulttuuria rakentaen sekä ympäröivä yhteiskunta huomioiden.

Unelma ihmislähtöisestä liiketoiminnasta kantaa

Olemme unelmoineet ihmislähtöisestä uudistamisesta jo pitkään. Viestinnän ammattilaisina näemme, mitä puutteelliset ihmis- ja viestintätaidot aiheuttavat: työpahoinvointia, työyksinäisyyttä, reklamaatioita, menetettyjä kauppoja, laskevaa tai paikallaan polkevaa asiakastyytyväisyyttä ja merkityksettömyyden tunnetta.

Viestintätaitojen kehittämiseltä ei voi enää kauaa ummistaa silmiään siitäkään huolimatta, että keskuudessamme vaikuttaa elävän sitkeästi ajatus siitä, että jotkut ihmiset nyt vaan osaavat viestiä ja jotkut eivät, eikä asialle voi tehdä mitään.

Sille voi, ja sille kuuluu tehdä mitään. Nopea vilkaisu muutamiin megatrendeihin avannee mitä tarkoitan:

  • Työntekijä- ja asiakaskokemuksesta on ennustettu tulevan keskeisin kilpailuetu.
  • Organisaatioiden on muututtava jatkuvasti ja entistä nopeammin.
  • Muutoksen keskellä ihmisten on tiedettävä, miksi muutoksia tehdään, ja mikä on heidän roolinsa siinä.
  • Tekoäly muuttaa työnkuvia ja arvontuottoa sekä edellyttää ihmisiltä entistä vahvemmin humaaneja strategisen ajattelun, yhteistyön ja innovoinnin taitoja.
Viestintätaitoja on kehitettävä määrätietoisesti. Jokainen aikamme megatrendeistä vaatii tätä.

Humanismia tarvitaan, sillä prosessien hiomiseen on jo käytetty aikaa ja rahaa hirvittäviä määriä. Silti arvon tuotto ei kohene. Silloin kannattaa pysähtyä miettimään, onko se tärkein unohtunut: ihmisten välillä tapahtuva tai tapahtumaton viestintä.

Juuri tässä me valorialaiset autamme suomalaisia edelläkävijöitä julkiselta, yksityiseltä ja järjestösektorilta. Valmennamme, sparraamme, suunnittelemme ja tuemme viestinnän käytäntöjen muuttamisessa. Ihmisinä meitä yhdistävät humaanit toisen arvostamisen ja kunnioittamisen sekä rehellisyyden arvot. Tuomme ilon ja valon sekä kovan osaamisemme asiakkaidemme avuksi. Sukellamme aina juurisyihin, sillä vain niiden kautta on mahdollista tehdä pysyvää ja arvoa tuottavaa muutosta ihmisten tapoihin toimia.

Onko humanistinen ajattelu kannattavaa?

On. Olemme pystyneet osoittamaan sen asiakastöissä, joissa viestintäosaamisen kasvattamisen arvo mitataan jopa miljoonissa kun ihmiset ovat oivaltaneet, millainen viestintä on yhtä aikaa vaikuttavaa ja vakuuttavaa. Olemme saavuttaneet itse sekä Asiakastiedon Suomen Vahvimmat Platina -sertifikaatin 2020-2024 (tätä tekstiä päivittäessäni uusin sertifikaatti ei vielä ole saapunut) että Kauppalehti Menestyjät -sertifikaatin vuodelle 2024 pienyritysten sarjassa.

 

 

Humanistisen osaamisen arvo mitataan miljoonissa. Jos et usko, niin kysy miten niin.

Jos haluat, että tuomme kovan pehmeän osaamisemme myös sinun avuksesi, soita: 040 576 1704 tai laita viestiä: kati.keronen@valoria.fi.