Palveluiden sisältömuotoilu

Oletko kyllästynyt siihen, että käyttäjät eivät löydä etsimäänsä digipalvelusta? Tai joutuuko asiakaspalvelu vastaamaan jatkuvasti samoihin peruskysymyksiin? Suunnittelemme sinulle toimivan ja palvelevan verkkosivuston tai intranetin, joka vastaa ihmisten mielessä oleviin kysymyksiin

Selkeä ja helppokäyttöinen verkkosivusto

Asiakaslähtöinen verkkosivusto tai intranet tuottaa tulosta ja tarjoaa eri käyttäjäryhmille tiedot, joita he tarvitsevat. Sisältömuotoilun ansiosta verkkopalvelun sisältöjen määrä voi vähentyä alle puoleen, asiakaspalvelun kuormitus pienenee ja sivuston ylläpito helpottuu. Parhaimmillaan sivusto tukee tavoitteitanne vuosien ajan. Ota meidät avuksesi suunnitteluprojekteihin, niin autamme suuntaamaan resurssisi viisaasti.

Milloin ottaa meidät avuksi?

Vuosien saatossa verkkopalvelu usein laajenee ja kerrostuu niin, ettei kenelläkään ole enää kokonaiskuvaa sisällöistä. Kun organisaation tavoitteet ja toiminta muuttuvat, verkkosivusto tai intranet kannattaa päivittää tilanteen tasalle.

Tilanteita, joissa sisältömuotoilu on avuksi:

  • Verkkosivusto ei saa aikaan toivottua toimintaa.
  • Sivuston tavoitetta on hankala määritellä.
  • Päivittäminen on monivaiheista eikä sisältöjä ole helppo pitää ajan tasalla.
  • Konsepti on rapautunut eikä enää ohjaa tekemistä.
  • Asiakkaat antavat palautetta, että sivustoa on hankala käyttää, mutta emme pysty hyödyntämään palautetta.
  • Sivusto ei vastaa brändiä tai ei erotu kilpailijoiden sivustoista riittävästi.

Mitä saat?

Tarvitset sitten kevyen selvityksen sisältöjen nykytilasta tai osallistavan projektin palvelun kokonaisrakenteen uudistamiseksi, meiltä saat avuksesi viestintäosaajat, joilla on vuosien kokemus vaativista sisältömuotoilun hankkeista. Toimiviksi todetuilla menetelmillämme innostamme ja sitoutamme työyhteisön mukaan uudistukseen sovitulla laajuudella.

Näin toimimme:

  • Kirkastamme sivuston tavoitteen ja kartoitamme käyttäjien tarpeet.
  • Jäsennämme sisällöt palvelupoluiksi, jotka vastaavat käyttäjien tärkeimpiin kysymyksiin.
  • Tuomme esiin, mitä käyttäjän kannalta olennaisia sisältöjä puuttuu.
  • Autamme hyödyntämään olemassa olevaa sisältöä mahdollisimman tehokkaasti.
  • Viemme suunnitelmat käytäntöön yhdessä organisaatiosi väen kanssa.
Näissä autamme:
  • Palvelun nykyisen sisältökokonaisuuden sisältöauditointi ja kehityssuositukset
  • Palvelun käyttäjien tarvepohjainen segmentointi
  • Asiakaslähtöisen sisältökonseptin suunnittelu
  • Sisältöjen muotoilu osallistavin menetelmin
  • Sisällöntuottajien valmennus ja sparraus

Tahdotko tiedon tapahtumista?

Tilaa Valorian uutiskirje ja saat tiedon sisältömuotoilun webinaareista ja muista tapahtumistamme!

Haluatko katsauksen sisältöjen nykytilaan?

Sisältöauditoinnin avulla saat käsityksen verkkosivujen olennaisimmista muokkaustarpeista.

Sovi maksuton sparraus
Pyydä tarjous
Liity
yhteisöömme
Blogi 19.09.2023
Toimiva hallinnon verkkopalvelu jäsentyy asiakkaan mielenliikkeiden mukaan
Blogi 10.02.2023
Teksti voi olla saavutettava vasta kun se huomioi asiakkaan
Asiakastarinat 02.05.2022
Asiakasta auttavat verkkosivut syntyivät sisältömuotoilulla
Blogi 10.02.2022
Mikä sisältöstrategia oikeastaan on?
Blogi 13.10.2022
Suomi.fi on Vuoden selväsanainen – Valoria oli tukena