Viestinnän koulutus: Yhteistyötä ja yhteisöllisyyttä parantava viestintäkulttuuri

Haluatko kehittää viestinnän sujuvuutta tai ihmisten välistä vuorovaikutusta työyhteisössäsi? Parantaa tiedonkulkua tai vähentää epäselvyyksistä syntyvää kitkaa niin sisäisessä viestinnässä kuin asiakkaidenkin kanssa? Tai haluatko luoda työpaikallesi sosiaalisesti turvallisen luottamuksen ilmapiirin, jossa ihmiset viihtyvät ja voivat hyvin?

Vaikuta ilmapiiriin ja työn tuloksiin kehittämällä arjen viestintätilanteita

Tavat viestiä ja kohdata toiset ihmiset arkisissa tilanteissa työpaikalla vaikuttavat niin työn sujuvuuteen, yhteistyön onnistumiseen ja toiminnan tuloksellisuuteen kuin ihmisten jaksamiseen, työilmapiiriin ja yhteisöllisyyden kokemukseenkin.

Tässä koulutuksessa opit, mitä tehokas ja toimiva yhteistyö niin kollegoiden kuin asiakkaiden kanssa edellyttää työyhteisön arjen viestinnältä ja viestintäkulttuurilta. Pääset perehtymään tutkittuun tietoon ja kuulet,  miten ihmisten tapa  viestiä toisille vaikuttaa merkittävästi niin asioiden edistymiseen, luottamuksen rakentumiseen, ihmisten hyvinvointiin kuin tavoitteissa onnistumiseenkin.

Tutustut käytännön esimerkkeihin ja saat mukaasi konkreettisia työkaluja, joilla jo lukuisat työyhteisöt ovat onnistuneet tuloksellisesti parantamaan ihmisten välistä viestintää niin työyhteisön sisällä kuin asiakkaiden kanssa. Koulutuksen jälkeen sinullakin on keinot saada työpaikkasi arki sujumaan tehokkaammin ilman turhaa kitkaa ja kaikkien viestintä ja viestintätaidot tukemaan yhteisissä tavoitteissa onnistumista!

Koulutuksen sisältö

  • Viestintäkulttuurin rooli yhteistyössä ja työn tuloksissa
  • Sujuvan ja yhteisöllisyyttä rakentavan viestinnän periaatteet
  • Keinot viestintäkulttuurin ja viestintätaitojen parantamiseen
  • Mistä liikkeelle työyhteisön viestinnän kehittämisessä

Kenelle?

Koulutus sopii kaikille, jotka kaipaavat työkaluja ja uutta näkökulmaa ihmisten välisen vuorovaikutuksen ja yhteistyön parantamiseen. Erityisesti se on suunniteltu sinulle, joka vastaat työyhteisösi viestinnästä, asiakaskokemuksesta, tiimien tuloksista tai työntekijöiden hyvinvoinnista.
Voit olla esimerkiksi

  • tiiminvetäjä tai esihenkilö
  • viestinnästä vastaava tai sitä kehittävä viestinnän asiantuntija
  • henkilöstön osaamisesta ja työyhteisötaidoista vastaava
  • asiakaskokemuksesta tai asiakasyhteistyöstä vastaava
  • työnantajamielikuvasta tai työntekijäkokemuksesta vastaava
  • kulttuurin kehittämisestä vastaava
  • innovaatioista ja yhteistyöstä vastaava

Kouluttaja

Koulutusta Valoriassa vetää ihmislähtöisen viestinnän asiantuntija, työyhteisöjen viestinnän kehittäjä Ella Koota.

Seuraava toteutus helmikuussa 2025

Koulutus järjestetään seuraavan kerran ti 4.2.2025 Tampereella, Finlaysonin alueella, mutta voit osallistua siihen myös etäyhteydellä Teamsissa.

Koulutus on kestoltaan 3 h, klo 12.00-15.00

Koulutuspaikan osoite: Innovation Home Tampere, Finlaysoninkuja 21 A, Tampere.

Huom! Järjestämme koulutusta myös tilauskoulutuksena, jolloin sisältö muotoillaan organisaation tarpeisiin.

Hinta

Valmennuksen hinta on 390 € + alv 25,5 %

Hintaan sisältyy materiaalit sekä kahvi tai tee iltapäivän tauolla.

Koulutus laskutetaan ilmoittautumisen jälkeen.

Lähde mukaan!

Haluatko oppia keinot ratkoa työyhteisön ja asiakassuhteiden haasteita viestinnän kautta?  Ilmoittaudu helmikuun ryhmään tästä!

Jos sinulla on mitä vaan kysyttävää koulutuksesta, voit laittaa viestiä: Ella (ella.koota@valoria.fi, 044 304 8093) vastaa kysymyksiisi mielellään!

Ella Koota

Ella on ihmislähtöisen viestinnän asiantuntija ja strateginen kehittäjä, joka neuropsykologiaan perehtyneenä tietää, miten innostaa ihmiset mukaan. Vastuualueena Valoriassa hänellä on viestintäkulttuurin ja sisäisen viestinnän kehittäminen, yhdessä viestivän organisaation fasilitointi, strategian viestintä sekä tunneälykäs viestintä. Ella on empaattiseksi kiitetty kouluttaja sekä Mind Coach -sertifioitu valmentaja.
Ella ymmärtää nopeasti kokonaiskuvan ja sen, mitä tarpeisiin vastaaminen edellyttää.
Blogi 29.01.2024
Mitä tehdä, jos sisäinen viestintä ei toimi?
Blogi 19.01.2022
Viestinnän herättämä tunne määrittää toiminnan